Kampanjwebben Vi kan webb

Bli ett nätsmart företag

Vi lever våra liv allt mer online, och då är det viktigt att som företag också synas där sina kunder befinner sig. Att bli nätsmart handlar om många olika aspekter man bör tänka på, och hur noga man väljer att vårda sitt företag märks på försäljningen. 

1052208-marketing-mix-background-concept-glowingAtt vara smart i den digitala tidsåldern kan man vara på många olika sätt. I tidigare inlägg har vi skrivit om vikten av att se potentialen i vad webben kan öppna upp med när det kommer till friare och fler möjligheter för ens dagliga arbete. Men det är även viktigt att tänka på hur man kan optimera sin webbplats för att sticka ut på bästa sätt och för att lyfta varumärket och få nya kunder. Som dn.se skriver så handlar det om att man som företag ska bli nätsmart.

Vägen till digital framgång

När det kommer till att bli nätsmart så handlar det mycket om att man dels ska lätta upp på tyglarna och bjuda mer på sig själv. Det är enklare att skapa ett band till ett varumärke om man som företag bjuder lite på sig själv och visar att företag visst kan ha en själ. Man kan tänka sig att ens företag är en person, och hur skulle man då vilja visa upp sig. Sedan handlar det om att man även ska få dit besökare. Då gäller det att ens sajt ska vara byggt då ett sätt som attraherar Google. Detta då Google är den sökmotor som flest människor i Sverige använder. Varje dag så gör vi i Sverige över 40 miljoner sökningar, så tänk hur det vore om folk sökte på ord du vill synas på och sedan hamnar dem hos er? Klirr i kassan. Det bidrar även till en bättre företagskultur om det går bättre på webben, och har man struktur där så är det större chans att man får bättre struktur på arbetsplatsen.